Ennek a cikknek azt a szerepet szántam, hogy összekösse az eddigi cikkeim témakörét, a zenét a másik hobbimmal, a videójátékokkal. E cikkem témájaként a League of Legends-et (LoL-t) választottam, mivel egyik játékmódjának, a Teamfight Tactics-nek (röviden TFT) a kilencedik szezonjának megjelenésével kiadtak egy új zenei albumot a játék spotify oldalán. Lassan már kimondhatjuk, a fanok jobban szeretik a zenéket és a karakterek háttértörténeteit, legyen az képregény, könyv, külön videojáték, társas vagy a honlapon folyamatosan frissülő aktuális történés.
De mi is a Riot Games? Becenevén Riot, az a játékfejlesztő cég, ami felelős az egyik leghíresebb MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) létezéséért, a LoL-ért. Ez egy igazi vízválasztó játék, amit valakik utálnak, míg mások imádnak. A kettő között nincs átmenet, legalábbis én ezt tapasztaltam. Személyes véleményem, hogy én imádom, de az alapjáték módját CSAK társasággal javaslom kipróbálni, mivel egy idő után szólóban erős idegzetre lehet szükségünk.
Érdemes kicsit bővebben kitérni arra is, hogy mi a LoL, hogy érthetőbb legyen a világa azoknak is, akik esetleg nem ismerik. A LoL alapvetően egy MOBA, ami mindig kettő öt fős csapat harcát jelenti egy adott játéktérben. Csapatonként öt poszt van, ami öt külön feladatot lát el, összesen három ösvényen és a köztük elhelyezkedő dzsungelben. De mik is azok a posztok és feladatok, amikről szó van: A „dzsungeles” azaz a Jungler, aki az ösvényeken kívül tölti a meccs nagy részét, ott a dzsungelben fejlődik, majd besegít az összes ösvényen az előnyöket megtartani/létrehozni. A “felső ösvényes” karakter, más néven Topos feladata általában, hogy elnyelje a nagyobb csatákban a sebzéseket, mivel neki van a legtöbb életereje. A “középső ösvényes” játékos, vagyis Mides, olyan karakter, aki többségében mágus, és az a feladata, hogy lekövessen más Mideseket és segítsen kiegyenlíteni az erőviszonyokat, amikor nincs jelen a Jungler. Az “alsó ösvényen” két fő feladat van. A magyar fordításban csak “alsó ösvényesnek” hívott, de angolul ADC-nek nevezett szereplő feladata, hogy a legtöbb sebzést vigye be az ellenséges csapat tagjainak, míg a “támogató”, vagyis Support tag legtöbbször gyógyítja a csapatot, vagy bénítja az ellenfelet.
A LoL játékon kívül van a Riot-nak egy online kártyajátéka is ugyanebben az univerzumban. Ez a játék a Legends of Runeterra, ami LoR-ként ismert a játékosok körében. Ennek a karakterei között megtalálhatók a LoL-ban ismert karakterek is, mint választható kártyák, ők a “bajnokok”. Ebben a világban játszódnak még az alcégük, a Riot Forge neve alatt megjelent játékok is, ahogyan ezt a címeik is elárulják. Ezek közül már ismert a Ruined King: A League of Legends Story, The Mageseeker: A League of Legends Story, Hextech Mayhem: A League of Legends Story, CONV/RGENCE: A League of Legends Story, illetve Song of Nunu: A League of Legends Story. És az utolsó olyan játékuk, ami közvetlen a Riot alá tartozik, az a Valorant, ami pedig a többitől teljesen független.
A bevezetőben említett TFT játékmódban nyolcan vesznek részt, minden játékos véletlenszerűen kap karaktereket, amiket megvehet a csapatába, és minden karakter egy-egy, vagy akár több szettbe is tartozhat. Ez bónuszokat ad a játékos saját csapatának, a játékosok pedig megmérkőznek egymással saját taktikáik szerint. A meccset az nyeri, aki utoljára marad életben.
Zeneileg is jelentős ereje van a cégnek, mert hozzájuk köthető a K/DA virtuális k-pop banda és a Pentakill virtuális rock banda is, mely bandáknak a tagjai amúgy játszható bajnokok (így nevezik a játékon belül e karaktereket), csak nem az eredeti játékon belül, ahol maga a játék játszódik, hanem egy alternatív univerzumban, ahol ők az előadók. Ha meg épp nem a Riot maga készíti a zenét, akkor megbíznak másokat ezzel. Erre példa az Imagine Dragons által előadott Arcane című sorozatuk főcímdala is. E sikersztorikon kívül kiadját még a karakterek saját főcímdalait is. Kedvenc önálló számom a Riottól a RISE:
Ha pedig a bajnokok kakarterzenéi közül kell választanom, akkor a Nazuhma büszkeségét, a K’Sante dalát választom:
A cikk megírását pedig eredetileg a Runeterra reforged című album ihlette, aminek egy-egy száma véleményem szerint egy-egy játékon belüli régióra, országra utal. Magát az albumot kilenc zeneszám alkotja. Lényegében zenei alapokról beszélhetünk itt, más és más hangszereléssel. Ami a szezon szempontjából azért fontos, mert most nagy részt a LoL világában lévő valós történések adták a tematikát, így a játékban a “szettek” a származástól és tulajdonságoktól függnek. Idén például a szezon első felében a sasszem volt egy ilyen szett, amit kizárólag távolsági fegyvert használó bajnokok kaphattak meg. Az egyes országok/régiók egy-egy stílust képviselnek, amik zeneileg is megjelennek. Piltover és Zaun a cyberpunk, Ionia Runeterra Japánja, Targon az istenné vált karakterek hegye, azaz mitikus régió Shurima területén belül, vagyis olyan, mint az Olümposz, aminek a megmászását ha túléled, istenszerű képességekre teszel szert. Freljord tipikus viking tematikát mutató terület északon. Az „üresség” által befolyásolt lények pedig az armageddon elhozói. Demacia a klasszikus királyság, a fiktív világokban tehát ők a lovagok fényes páncélban, míg Noxus a királyságellenes hódító köztársaság, szóval az egyetlen ország, ahol vegyesen majdnem mindenféle nép megtalálható a hódítások után. Az Árny-szigetek egy elátkozott szigetcsoport, amit a halottak uralnak. Bilgewater a kalózok területe, mivel egyetlen fantasy-ből se maradhatnak ki a kalózok. Van egy ország is, amit szintén Shurimának neveznek, az pedig Egyiptom hangulatát hozza be a játékba.
Szerintem mind a játék, mind annak zenei világa nagyon izgalmas. Fedezzétek fel ti is a játékot, és merüljetek el annak végtelen univerzumában és zenéiben, amik igazán nagyszerűek.
A borítókép forrása a Redditen r/TeamfightTactics.
✒ Langane Ében